Idatz ezazu Olentzeroren inguruan dagoen ohitura bat.
31 comentarios:
Anónimo
dijo...
Ohitura hau Kristoren aurrekoa omen da, baina erlijioak bereganatu du. Batzuen ustez, mito hau Nafarroako mendialdean edo Gipuzkoako Oiartzuan herrian jaio zen eta hortik azken mende honetan zabaldu da. Olentzerok opariak ekartzeko ohitura berria da gehienen ustez.
Zenbait herritan lasto eta trapuz egindako figura baten bidez errepresentatzen dute,eta Gabon gauean, lepoan hartu eta etxez etxe joaten dira oles egitera. Beste herri batzuetan pertsona bat izaten da Olentzero janzten dena. 5.B-ko Ane eta Naroa
Idaz ezazu Olentzeroen inguruan dagoen ohitura bat.
Euskal Herrian zehar neguaren hastapenetan, Gabonetan,neguko solztizio delakoa Olentzeroren bidez ospatzen da. Besteak beste, Olentzeroren erromeria amaitutzat jotzen denean jendea etxeratzen da aspaldiko jaki gozoez gozatzeko asmoz (zizka-mizmak, itsaski batzuren batzuk, aza, makalaua pil-pil erara, konpotatxoa, turroia eta txanpan zurrutadatxo bat edo beste ...). Hauei bapo eman ostean, eztarriko aho-kordak mugiarazten dira gabonetako abesti alaiez.
Herri batzuetan pertsona bat Olentzeroz janzten da eta etxez etxe zaku handi batean dituen opariak banatzen ditu, umeak poztuz eta alaituz. Baina Olentzero etxean sartzeko umeak lotan egon behar dira.
Euskal Herrian gabon gaueko oitura asko daude,adibidez:Herri batzuetan pertsona bat Olentzeroz jasten dira,beste toki batzuetan lastoz eta trapuz egindako figura bat egiten dute eta gabon gauean lepoan hartu eta etxez-etxe pasatzen dira figurarekin.
Zenbait herritan lasto eta trapuz egindako figura baten bidez errepresentatzen dute Olentzero, eta Gabon gauean, lepoan hartu eta etxez etxe joaten dira oles egitera. Beste herri batzuetan berriz pertsona bat izaten da Olentzeroz janzten dena.Tximini ondoan ere jartzen da zenbait tokitan Olentzeroren irudia, txapela buruan eta igitaia eskuan duela.Igitaia, sua bezela, bizi indarraren adierazle da: zaharra mozten du, kimu beeriari lekua egiteko.
Zenbait herritan lasto eta trapuz egindako figura baten bidez errepresentatzen dute, eta Gabon gauean, lepoan hartu eta etxez etxe joaten dira oles egitera. Beste herri batzutan pertsona bat izaten da Olentzero janzten dena. Tximini ondoan ere jartzen da zenbait tokitan Olentzeroren irudia, txapela buruan eta igitaia eskuan duela. Igitaia, sua bezala, bizi indarraren adierazle da: zaharra mozten du, kimu berriari lekua egiteko.
Badago, baita ere, oso hedatua egon den beste ohitura bat: Olentzero enborrarena, alegia. Enbor baten bitartez ere errepresentatu du herriak Olentzero. Gabon gauean Euskal Herriko etxe askotan, enbor handi bat jartzen zen sutan, Olentzero subila hain zuzen ere, hori izanik erretzen zena. ANE GIL 5.B
Zenbait herritan lasto eta trapuz egindako figura baten bidez errepresentatzen dute, eta Gabon gauean, lepoan hartu eta etxez etxe joaten dira oles egitera. Beste herri batzutan pertsona bat izaten da Olentzero janzten dena. Tximini ondoan ere jartzen da zenbait tokitan Olentzeroren irudia, txapela buruan eta igitaia eskuan duela. Igitaia, sua bezala, bizi indarraren adierazle da: zaharra mozten du, kimu berriari lekua egiteko.
Badago, baita ere, oso hedatua egon den beste ohitura bat: Olentzero enborrarena, alegia. Enbor baten bitartez ere errepresentatu du herriak Olentzero. Gabon gauean Euskal Herriko etxe askotan, enbor handi bat jartzen zen sutan, Olentzero subila hain zuzen ere, hori izanik erretzen zena.
Subil honek indar berezia izango du: abereak (ondasun adierazle bezala) eta etxekoak zainduko ditu hurrengo urte guztian.
Kristau pentsamoldeak Kristoren iragarle bihurtu zuen pertsonaia, hasiera batetan herrian zeukan esanaia gaindituz.
Hirurogeigarren hamarkadatik aurrera, euskal umeei opariak ekartzera etortzen den pertsonaia dugu Olentzero.
Era guztietan, geure sinbolo bihurtu zaigu Olentzero eta geure gaurregungo gizartera egokitu dugu, herri guztiek egiten duten bezala.
Zenbait herritan tsimini ondoan jartzen da Olentzeroren irudia,txapela buruan eta igitaia eskuan duela.Igitaia,sua bezala,bizi indarraren adierazle da:zaharra mozten du,kimu berriari lekua egiteko.
Herri batzuetan pertsona bat Olentzeroz janzten da eta etxez etxe zaku handi batean dituen opariak banatzen ditu, umeak poztuz eta alaituz. Baina Olentzero etxean sartzeko umeak lotan egon behar dira. olatz
Ohitura hau Kristoaurrekoa omen da, baina erlijioak bereganatu du. Batzuen ustez, mito hau Nafarroako mendialdean edo Gipuzkoako Oiartzualdean jaio zen eta hortik azken mende honetan zabaldu da. Olentzerok opariak ekartzeko ohitura berria da gehienen ustez.
Zenbait herritan lasto eta trapuz egindako figura baten bidez errepresentatzen dute, eta Gabon gauean, lepoan hartu eta etxez etxe joaten dira oles egitera. Beste herri batzutan pertsona bat izaten da Olentzero janzten dena. Tximini ondoan ere jartzen da zenbait tokitan Olentzeroren irudia, txapela buruan eta igitaia eskuan duela. Igitaia, sua bezala, bizi indarraren adierazle da: zaharra mozten du, kimu berriari lekua egiteko.
Zenbait herritan lasto eta trapuz egindako figura baten bidez errepresentatzen dute, eta Gabon gauean, lepoan hartu eta etxez etxe joaten dira oles egitera. Beste herri batzutan pertsona bat izaten da Olentzero janzten dena. Tximini ondoan ere jartzen da zenbait tokitan Olentzeroren irudia, txapela buruan eta igitaia eskuan duela. Igitaia, sua bezala, bizi indarraren adierazle da: zaharra mozten du, kimu berriari lekua egiteko.
Euskal Herriko alderdi batzuetan lastozko edo trapuzko panpina bat jarri ohi zen tximinietatik zintzilik,Olentzero balitz bezala. Olentzerok ezinbesteko ditu txapela eta pipa. Zenbait herritan igitaia ere eraman ohi du berekin.
Zenbait herritan lasto eta trapuz egindako figura baten bidez errepresentatzen dute, eta Gabon gauean, lepoan hartu eta etxez etxe joaten dira oles egitera. Beste herri batzutan pertsona bat izaten da Olentzero janzten dena. Tximini ondoan ere jartzen da zenbait tokitan Olentzeroren irudia, txapela buruan eta igitaia eskuan duela. Igitaia, sua bezala, bizi indarraren adierazle da: zaharra mozten du, kimu berriari lekua egiteko.
Zenbait herritan lasto eta trapuz egindako figura baten bidez errepresentatzen dute, eta Gabon gauean, lepoan hartu eta etxez etxe joaten dira oles egitera. Beste herri batzutan pertsona bat izaten da Olentzero janzten dena. Tximini ondoan ere jartzen da zenbait tokitan Olentzeroren irudia, txapela buruan eta igitaia eskuan duela. Alberto eta Izhan 5.A
ohitura bat baino gehiago daude: Herri batzutan pertsona bat olentzeroz jasten da ,bezte herri batzutan lazto eta trapuz egindako figura,bezte batzuetan tximiniaren ondoan Olentzeroren irudi bat jartzen da...
Esaten dutenez Olentzeroren ohitura bat hau da:Tximinietatik jaitsi eta opariak tximiniaren ondoan uzten ditu eta Nafarroako mendialdean jaio zen eta azken mende honetan zabaldu da ohitura hori.
Zenbait herritan lasto eta trapuz egindako figura baten bidez errepresentatzen dute, eta Gabon gauean, lepoan hartu eta etxez etxe joaten dira oles egitera. Beste herri batzutan pertsona bat izaten da Olentzero janzten dena.
Zenbait herritan lasto eta trapuz egindako figura baten bidez errepresentatzen dute, eta Gabon gauean, lepoan hartu eta etxez etxe joaten dira oles egitera. Beste herri batzutan pertsona bat izaten da Olentzero janzten dena.
Herri batzuetan pertsona bat Olentzeroz janzten da eta etxez etxe zaku handi batean dituen opariak banatzen ditu, umeak poztuz eta alaituz. Baina Olentzero etxean sartzeko umeak lotan egon behar dira. NAGORE 5.A
Herri batzuetan pertsona bat Olentzeroz janzten da eta etxez etxe zaku handi batean dituen opariak banatzen ditu, umeak poztuz eta alaituz. Baina Olentzero etxean sartzeko umeak lotan egon behar dira. NAGORE 5.A
Tximini ondoan ere jartzen da zenbait tokitan Olentzeroren irudia, txapela buruan eta igitaia eskuan duela. Igitaia, sua bezala, bizi indarraren adierazle da: zaharra mozten du, kimu berriari lekua egiteko.
Ohitura hau Kristoren aurreko omen da,baina erlijioak bereganatu du.Batzuen ustez,mito hau Nafarroako mendialdean edo Gipuzkoako Oiartzuan herrian jaio zen eta hortikazken mende honetan zabaldu da.
Zenbait herritan lasto eta trapuz egindako figura baten bidez errepresentatzen dute, eta Gabon gauean, lepoan hartu eta etxez etxe joaten dira oles egitera. Beste herri batzutan pertsona bat izaten da Olentzero janzten dena. Tximini ondoan ere jartzen da zenbait tokitan Olentzeroren irudia, txapela buruan eta igitaia eskuan duela. Xabier Zaldibar
Zenbait herritan lasto eta trapuz egindako figura baten bidez errepresentatzen dute, eta Gabon gauean, lepoan hartu eta etxez etxe joaten dira oles egitera. Beste herri batzutan pertsona bat izaten da Olentzero janzten dena. Tximini ondoan ere jartzen da zenbait tokitan Olentzeroren irudia, txapela buruan eta igitaia eskuan duela. Igitaia, sua bezala, bizi indarraren adierazle da: zaharra mozten du, kimu berriari lekua egiteko. Xabier Zaldibar
Ohitura hau Kristoen aurrekoa omen da,baina erlijioak bereganatu du.Batzuen ustez ,mito hau Nafarroako mendialdean edo Gipuzkoako Oiartzun herrian jaio zen eta hortik azken mende honetan zabaldu da.Olentzerok opariak ekartzeko ohitura berria da gehienez uztez. Jon.
31 comentarios:
Ohitura hau Kristoren aurrekoa omen da, baina erlijioak bereganatu du. Batzuen ustez, mito hau Nafarroako mendialdean edo Gipuzkoako Oiartzuan herrian jaio zen eta hortik azken mende honetan zabaldu da. Olentzerok opariak ekartzeko ohitura berria da gehienen ustez.
Markel.U eta Xabier.G
Zenbait herritan lasto eta trapuz egindako figura baten bidez errepresentatzen dute,eta Gabon gauean, lepoan hartu eta etxez etxe
joaten dira oles egitera. Beste herri batzuetan pertsona bat izaten da Olentzero janzten dena.
5.B-ko Ane eta Naroa
Idaz ezazu Olentzeroen inguruan dagoen ohitura bat.
Euskal Herrian zehar neguaren hastapenetan, Gabonetan,neguko solztizio delakoa Olentzeroren bidez ospatzen da. Besteak beste, Olentzeroren erromeria amaitutzat jotzen denean jendea etxeratzen da aspaldiko jaki gozoez gozatzeko asmoz (zizka-mizmak, itsaski batzuren batzuk, aza, makalaua pil-pil erara, konpotatxoa, turroia eta txanpan zurrutadatxo bat edo beste ...). Hauei bapo eman ostean, eztarriko aho-kordak mugiarazten dira gabonetako abesti alaiez.
JOYCE E.U. 5.B
Herri batzuetan pertsona bat Olentzeroz janzten da eta etxez etxe zaku handi batean dituen opariak banatzen ditu, umeak poztuz eta alaituz. Baina Olentzero etxean sartzeko umeak lotan egon behar dira.
MAIDER 5.B
Euskal Herrian gabon gaueko oitura asko daude,adibidez:Herri batzuetan pertsona bat Olentzeroz
jasten dira,beste toki batzuetan
lastoz eta trapuz egindako figura
bat egiten dute eta gabon gauean
lepoan hartu eta etxez-etxe pasatzen dira figurarekin.
MAIDER 5.A
Zenbait herritan lasto eta trapuz egindako figura baten bidez errepresentatzen dute Olentzero, eta Gabon gauean, lepoan hartu eta etxez etxe joaten dira oles egitera. Beste herri batzuetan berriz pertsona bat izaten da Olentzeroz janzten dena.Tximini ondoan ere jartzen da zenbait tokitan Olentzeroren irudia, txapela buruan eta igitaia eskuan duela.Igitaia, sua bezela, bizi indarraren adierazle da:
zaharra mozten du, kimu beeriari lekua egiteko.
MADDALEN A. 5.B
Zenbait herritan lasto eta trapuz egindako figura baten bidez errepresentatzen dute, eta Gabon gauean, lepoan hartu eta etxez etxe joaten dira oles egitera. Beste herri batzutan pertsona bat izaten da Olentzero janzten dena. Tximini ondoan ere jartzen da zenbait tokitan Olentzeroren irudia, txapela buruan eta igitaia eskuan duela. Igitaia, sua bezala, bizi indarraren adierazle da: zaharra mozten du, kimu berriari lekua egiteko.
Badago, baita ere, oso hedatua egon den beste ohitura bat: Olentzero enborrarena, alegia. Enbor baten bitartez ere errepresentatu du herriak Olentzero. Gabon gauean Euskal Herriko etxe askotan, enbor handi bat jartzen zen sutan, Olentzero subila hain zuzen ere, hori izanik erretzen zena.
ANE GIL 5.B
Zenbait herritan lasto eta trapuz egindako figura baten bidez errepresentatzen dute, eta Gabon gauean, lepoan hartu eta etxez etxe joaten dira oles egitera. Beste herri batzutan pertsona bat izaten da Olentzero janzten dena. Tximini ondoan ere jartzen da zenbait tokitan Olentzeroren irudia, txapela buruan eta igitaia eskuan duela. Igitaia, sua bezala, bizi indarraren adierazle da: zaharra mozten du, kimu berriari lekua egiteko.
Badago, baita ere, oso hedatua egon den beste ohitura bat: Olentzero enborrarena, alegia. Enbor baten bitartez ere errepresentatu du herriak Olentzero. Gabon gauean Euskal Herriko etxe askotan, enbor handi bat jartzen zen sutan, Olentzero subila hain zuzen ere, hori izanik erretzen zena.
Subil honek indar berezia izango du: abereak (ondasun adierazle bezala) eta etxekoak zainduko ditu hurrengo urte guztian.
Kristau pentsamoldeak Kristoren iragarle bihurtu zuen pertsonaia, hasiera batetan herrian zeukan esanaia gaindituz.
Hirurogeigarren hamarkadatik aurrera, euskal umeei opariak ekartzera etortzen den pertsonaia dugu Olentzero.
Era guztietan, geure sinbolo bihurtu zaigu Olentzero eta geure gaurregungo gizartera egokitu dugu, herri guztiek egiten duten bezala.
Itziar M eta Ixone G 5.A mailakoak
Zenbait herritan tsimini ondoan jartzen da Olentzeroren irudia,txapela buruan eta igitaia eskuan duela.Igitaia,sua bezala,bizi indarraren adierazle da:zaharra mozten du,kimu berriari lekua egiteko.
Andoni 5.B
Herri batzuetan pertsona bat Olentzeroz janzten da eta etxez etxe zaku handi batean dituen opariak banatzen ditu, umeak poztuz eta alaituz. Baina Olentzero etxean sartzeko umeak lotan egon behar dira.
olatz
Ohitura hau Kristoaurrekoa omen da, baina erlijioak bereganatu du. Batzuen ustez, mito hau Nafarroako mendialdean edo Gipuzkoako Oiartzualdean jaio zen eta hortik azken mende honetan zabaldu da. Olentzerok opariak ekartzeko ohitura berria da gehienen ustez.
Beñat
Olentzero opariak ekartzeko ohitura du.
Zenbait herritan lasto eta trapuz egindako figura baten bidez errepresentatzen dute, eta Gabon gauean, lepoan hartu eta etxez etxe joaten dira oles egitera. Beste herri batzutan pertsona bat izaten da Olentzero janzten dena. Tximini ondoan ere jartzen da zenbait tokitan Olentzeroren irudia, txapela buruan eta igitaia eskuan duela. Igitaia, sua bezala, bizi indarraren adierazle da: zaharra mozten du, kimu berriari lekua egiteko.
Zenbait herritan lasto eta trapuz egindako figura baten bidez errepresentatzen dute, eta Gabon gauean, lepoan hartu eta etxez etxe joaten dira oles egitera. Beste herri batzutan pertsona bat izaten da Olentzero janzten dena. Tximini ondoan ere jartzen da zenbait tokitan Olentzeroren irudia, txapela buruan eta igitaia eskuan duela. Igitaia, sua bezala, bizi indarraren adierazle da: zaharra mozten du, kimu berriari lekua egiteko.
Oscar 5.A
Euskal Herriko alderdi batzuetan lastozko edo trapuzko panpina bat jarri ohi zen tximinietatik zintzilik,Olentzero balitz bezala. Olentzerok ezinbesteko ditu txapela eta pipa. Zenbait herritan igitaia ere eraman ohi du berekin.
5.Ako Aroa
Zenbait herritan lasto eta trapuz egindako figura baten bidez errepresentatzen dute,beste herri batzuetan pertsona bat janzten da Olentzeroz.
Ibai 5.B
Zenbait herritan lasto eta trapuz egindako figura baten bidez errepresentatzen dute, eta Gabon gauean, lepoan hartu eta etxez etxe joaten dira oles egitera. Beste herri batzutan pertsona bat izaten da Olentzero janzten dena. Tximini ondoan ere jartzen da zenbait tokitan Olentzeroren irudia, txapela buruan eta igitaia eskuan duela. Igitaia, sua bezala, bizi indarraren adierazle da: zaharra mozten du, kimu berriari lekua egiteko.
Andere eta Maddi Are
Zenbait herritan lasto eta trapuz egindako figura baten bidez errepresentatzen dute, eta Gabon gauean, lepoan hartu eta etxez etxe joaten dira oles egitera. Beste herri batzutan pertsona bat izaten da Olentzero janzten dena. Tximini ondoan ere jartzen da zenbait tokitan Olentzeroren irudia, txapela buruan eta igitaia eskuan duela.
Alberto eta Izhan 5.A
ohitura bat baino gehiago daude:
Herri batzutan pertsona bat olentzeroz jasten da ,bezte herri
batzutan lazto eta trapuz egindako figura,bezte batzuetan tximiniaren ondoan Olentzeroren irudi bat jartzen da...
Herrietako plazan trapuz egin dako olentzero batzuk jarrtzen dute.Eta Gabon Gauean lepotan jarrtzen dute eta etxes etxe joaten dira oles egiten.
Amaia l
Esaten dutenez Olentzeroren ohitura bat hau da:Tximinietatik jaitsi eta opariak tximiniaren ondoan uzten ditu eta Nafarroako mendialdean jaio zen eta azken mende honetan zabaldu da ohitura hori.
Iñaki 5.A
Zenbait herritan lasto eta trapuz egindako figura baten bidez errepresentatzen dute, eta Gabon gauean, lepoan hartu eta etxez etxe joaten dira oles egitera. Beste herri batzutan pertsona bat izaten da Olentzero janzten dena.
Maddi Aizpurua 5.B
Zenbait herritan lasto eta trapuz egindako figura baten bidez errepresentatzen dute, eta Gabon gauean, lepoan hartu eta etxez etxe joaten dira oles egitera. Beste herri batzutan pertsona bat izaten da Olentzero janzten dena.
Maddi Aizpurua 5.B
Herri batzuetan pertsona bat Olentzeroz janzten da eta etxez etxe zaku handi batean dituen opariak banatzen ditu, umeak poztuz eta alaituz. Baina Olentzero etxean sartzeko umeak lotan egon behar dira.
NAGORE 5.A
Herri batzuetan pertsona bat Olentzeroz janzten da eta etxez etxe zaku handi batean dituen opariak banatzen ditu, umeak poztuz eta alaituz. Baina Olentzero etxean sartzeko umeak lotan egon behar dira.
NAGORE 5.A
Tximini ondoan ere jartzen da zenbait tokitan Olentzeroren irudia, txapela buruan eta igitaia eskuan duela. Igitaia, sua bezala, bizi indarraren adierazle da: zaharra mozten du, kimu berriari lekua egiteko.
Nerea eta Goizane 5.A
Ohitura hau Kristoren aurreko omen da,baina erlijioak bereganatu du.Batzuen ustez,mito hau Nafarroako mendialdean edo Gipuzkoako Oiartzuan
herrian jaio zen eta hortikazken mende honetan zabaldu da.
Julen eta Aitor 5.A
Olentzeroren ohitura bat da,tximineatik jaitsi ,eta zuhaitzan utsi opariak umeak konturatu gabe.
Iñigo Zubimendi.
Zenbait herritan lasto eta trapuz egindako figura baten bidez errepresentatzen dute, eta Gabon gauean, lepoan hartu eta etxez etxe joaten dira oles egitera. Beste herri batzutan pertsona bat izaten da Olentzero janzten dena. Tximini ondoan ere jartzen da zenbait tokitan Olentzeroren irudia, txapela buruan eta igitaia eskuan duela.
Xabier Zaldibar
Zenbait herritan lasto eta trapuz egindako figura baten bidez errepresentatzen dute, eta Gabon gauean, lepoan hartu eta etxez etxe joaten dira oles egitera. Beste herri batzutan pertsona bat izaten da Olentzero janzten dena. Tximini ondoan ere jartzen da zenbait tokitan Olentzeroren irudia, txapela buruan eta igitaia eskuan duela. Igitaia, sua bezala, bizi indarraren adierazle da: zaharra mozten du, kimu berriari lekua egiteko.
Xabier Zaldibar
Ohitura hau Kristoen aurrekoa omen da,baina erlijioak bereganatu du.Batzuen ustez ,mito hau Nafarroako mendialdean edo Gipuzkoako Oiartzun herrian jaio zen eta hortik azken mende honetan zabaldu da.Olentzerok opariak ekartzeko ohitura berria da gehienez uztez.
Jon.
Publicar un comentario